Här är det spännande innehållet i nya Reflex Magasin nr 3-2017

• Datum: 17-06-02, Publicerad av Håkan Sjunnesson
  • Nyhetsredaktör Håkan Sjunnesson / Reflex NeuroMedia

Nu är nr 3-2017 av Neuroförbundets välspridda och vällästa Reflex Magasin hos läsarna med spännande sommarläsning. Bland annat om eldsjälarna Jonas och Ella som gör båtfiske i havet tillgängligt för alla och en djupintervju med den legendariska travhästtränaren Stefan Hultman som fick myastenia gravis.

Mer av Innehållet i Reflex magasin 3-2017:

+ 200 år sedan Dr. James Parkinson ställde en diagnos för sex patienter med liknande symtom.

+ Så tänker Olle och dottern Amelie om vad som är nödvändigt i situationen som anhörig till person med en neurologisk diagnos.

+ Neuroförbundets senaste stora medlemsundersökning visar bland annat att en av fyra hjälpmedelsanvändare är missnöjda och behöver annat.

+Så tänker fyra medlemmar om framtidsfrågor inför Neuroförbundets nästa kongress, den 8-9 september 2017.

+Mobilitetsstöd som komplement till färdtjänst är en fantastisk möjlighet för många personer som också vill ha en anpassad privat bil, men det finns bara i några kommuner hittills.

+På årets stora Leva och Fungera-mässa i Göteborg presenterades nya produkter, bland annat ett litet smart tillbehör med larvband till olika manuella rullstolar, som gör att man kan ta sig fram genom terrängen och även ner i vattenbrynet för att fiska. Men också en ny digital batteridriven peroneus-stimulator, som stimulerar peroneusmuskeln i underbenet och gör att personer med droppfot kan gå igen.

+Må bra: PT Malin Schulz ger nio handfasta tips om hur du kan minska stress och oro.

+Debatt: Kommunikationschef Max Ney om att Sjukvården måste ta bättre vara på patientens kompetens om sin egen diagnos.

Håkan Sjunnesson, redaktör Reflex Magasin

Bli medlem i Neuroförbundet och få tillgång till det senaste numret av Reflex magasin med ovanstående innehåll>

Här är PDF-arkivet för Reflex Magasin från 2013 via tryckeriet Exaktas tjänst Ebook>