Råd & Stöd

• Datum: 10-06-23, Publicerad av peter.andersson@neuroforbundet.se

Kompassen

Kompassen är en av våra viktigaste verksamheter inom Neuroförbundet Göteborg, och vänder sig till medlemmar som behöver:
Råd & Stöd - Information - Hjälp med ansökningar ur fonder m.m.

Kompassen började som ett projekt, men är numera en del av föreningens ordinarie verksamhet. Kompassens Råd och Stödverksamhet går ut på att hjälpa medlemmar hitta rätt i sitt liv med tanke på den funktionsnedsättning och de förutsättningar som finns.

Kompassen informerar om våra rättigheter, olika stödinsatser av både praktisk och ekonomisk natur, pension, hjälpmedel, bilstöd, lagen om LSS & LASS, m.m.

Kompassens tredje viktiga del är kamratstöd - helt kort, någon att prata med.

Kontaktperson:
Helena Hermansson har gått i pension och vi har nu Caroline Persson som arbetar med Kompassen. Caroline är på kansliet måndag - torsdag.

Om Caroline:
Hon heter Caroline Persson och arbetar med Kompassen, vår råd & stödverksamhet. Caroline är ursprungligen från Vara, men har bott i Göteborg i 10 år. Hon är beteendevetare med kandidatexamen i psykologi och har kompletterat med de viktigaste lagarna som hon behöver kunna i arbetet med Kompassen. Caroline är en positiv och glad person som utöver sitt brinnande intresse för människor tycker mycket om natur och fotografering.

Telefontid: måndag och torsdag 10.00 - 12.00, 13.00 - 15.00
Besök endast med tidsbokning!

E-post: kompassen.gbg@neuroforbundet.se