Välkommen till Neuroförbundet i Mark

Vi är en ideell och fristående organisation som styrs av dig som medlem.
Vi arbetar för att förbättra situationen för personer med neurologiska sjukdomar och skador, samt för deras anhöriga.

Lykta

Ansvarig för sidan: Kicki Staffas

Man kan vara närståendemedlem till en bekant eller kompis, eller som anhörig till en som redan är medlem, alla är välkomna.

Vi har som målsättning att ger råd och stöd samt information åt alla medlemmar och anhöriga. Vi riktar vår verksamhet främst till personer med neurologiska sjukdomar, men även andra former av funktionsnedsättningar kan förekomma bland våra medlemmar. Du kan även vara medlem utan någon funktionsnedsättning, d.v.s. stödja det vi arbetar för, alla är välkomna.

Viktiga delar i vårt arbete är att medverka till att bryta isolering och skapa gemenskap.
Ge medlemmar och deras anhöriga möjlighet att träffas. Våra medlemmar har genom våra aktiviteter möjligheter till resor, utflykter, och annan rekreation.

Hjärtligt välkommen som medlem!

Neuroförbundet i Mark är en aktiv lokal förening som bedriver många olika aktiviteter för sina medlemmar. Vi försöker alltid att ordna de aktiviteterna du som medlem önskar.
Kontakta styrelsen så skall vi se vad vi kan göra för dig.

Inbjudan till akvarellmålarläger 25-27 maj
arrangerar Neuroförbundet Västra Götaland i samarbete med Neurofonden ett akvarellmålarläger på Löftadalens Folkhögskola i Åsa utmed västkusten. Läs mer HÄR

OBS! Under "Marks arkiv" är nu resor vi gjort genom åren uppdaterade. Klicka HÄR

Foto från Tillgänglighetsdagen och Grillaftonen finns att se HÄR