Välkommen till Neuroförbundet i Mark

Vi är en ideell och fristående organisation som styrs av dig som medlem.
Vi arbetar för att förbättra situationen för personer med neurologiska sjukdomar och skador, samt för deras anhöriga.

Hönö

Ansvarig för sidan: Kicki Staffas

Man kan vara närståendemedlem till en bekant eller kompis, eller som anhörig till en som redan är medlem, alla är välkomna.

Vi har som målsättning att ger råd och stöd samt information åt alla medlemmar och anhöriga. Vi riktar vår verksamhet främst till personer med neurologiska sjukdomar, men även andra former av funktionsnedsättningar kan förekomma bland våra medlemmar. Du kan även vara medlem utan någon funktionsnedsättning, d.v.s. stödja det vi arbetar för, alla är välkomna.

Viktiga delar i vårt arbete är att medverka till att bryta isolering och skapa gemenskap.
Ge medlemmar och deras anhöriga möjlighet att träffas. Våra medlemmar har genom våra aktiviteter möjligheter till resor, utflykter, och annan rekreation.

Hjärtligt välkommen som medlem!

Neuroförbundet i Mark är en aktiv lokal förening som bedriver många olika aktiviteter för sina medlemmar. Vi försöker alltid att ordna de aktiviteterna du som medlem önskar.
Kontakta styrelsen så skall vi se vad vi kan göra för dig.

OBS! Under "Marks arkiv" är nu resor vi gjort genom åren uppdaterade. Klicka HÄR

Foto från Tillgänglighetsdagen och Grillaftonen finns att se HÄR

Vi åker till Ullared den 9 november med buss från Kinna kl. 09.00.
Bussresa till UllaredEn heldag som börjar med ett föredrag om historien kring varuhuset. Efter detta lite fika. Sedan blir det shopping och gemensam lunch vid 14.30.Vi shoppar vidare en stund tills bussen tar oss hem vid 17.00. Anmälan tas emot av Margareta och Christer tel. 0301-421 60
eller Marianne och Kenneth tel. 0320-621 61. För mer information läs HÄR.

The Phantom of the Opera 18 november
The Phantom of the Opera
Föreningen har köpt in 30 biljetter varav 3 rullstolsplatser till The Phantom of the Opera på Göteborgs Operan. Det blir den 18 november kl. 19.30. Pris för medlemmar 400 kr. inkl. bussresa. Ickemedlemmar betalar 850 kr. + 200 kr för bussen.

Anmälan tas emot av Margareta och Christer tel. 0301-421 60 eller Marianne och Kenneth tel. 0320-621 61. För mer information läs HÄR

Vill du läsa mer om oss klicka här
OBS! Under fliken "Marks arkiv" med bilder från "resor vi gjort genom åren" är under uppbyggnad. Vill Du titta klicka här

Styrelsen uppmanar alla medlemmar att spara de program om aktiviteter som skickas ut. Det går att ladda ner nya program här (PDF-dokument, 955 kB)