Hjälpmedel

• Datum: 16-06-27, Publicerad av mark.neuroforbundet@hotmail.com

etac_logo-se_ny

"Vi vill att människor skall ha möjlighet att skapa en egen tillvaro och en egen vardag på sina egna villkor oavsett sina fysiska förutsättningar. Vi vill att Etac skall vara det första man tänker på när man är i behov av produkt, service eller kunskap kring hjälpmedel, oavsett om man är användare eller distributör." Etac ägs av RFSU och Nordstjernan. Den humanistiska grundtanken som ligger bakom vår grundare RFSU lever vidare hos oss på Etac än idag.

Länk direkt till Etac: öppnas i nytt fönster

www.etacbutiken.se hittar ni smarta saker för vardagens bestyr!

Euforia logga ny header

Välkommen till Euforia!

Här på huvudavdelningen finner du hjälpmedel för de flesta situationer i hemmet och på fritiden.
Vi har alla de typer av produkter du behöver i vårdarbetet och för rehabilitering. Marknadens bredaste sortiment av ADL hjälpmedel. I vår permanenta utställning kan Du prova våra hjälpmedel. Utställningen är öppen under kontorstid.

Länk direkt till Euforia: öppnas i nytt fönster

invacare_logo_top

Invacare erbjuder hjälpmedel för förflyttning och hjälpmedel för hemvård, institutioner och sjukhem/sjukhus. Produktsortiment: aktiva manuella rullstolar, manuella allround rullstolar, komfortrullstolar, eldrivna rullstolar, skotrar, dynor och madrasser, sjukhemssängar, personlyftar, Gång- och hygienhjälpmedel, oxygen och tillbehör.

Länk direkt till Invacare: öppnas i nytt fönster

Komikapp Rehateks logga

Välkommen till Komikapp-Rehatek AB

Med kunskap, respekt och ansvar utvecklar vi tjänster och produkter som höjer livskvalitet och delaktighet för människor med särskilda behov, anhöriga och personal.

Länk direkt till Kom i Kapp: öppnas i nytt fönster

Merivaaras logga

Merivaara - För vårdarbetets och patientens bästa!

Merivaara deltar i vårdarbetets samtliga delområden. Våra produkter är konstruerade för effektivitet och mångsidighet under vårdarbetets samtliga faser, från operationssal till hemvård. Vårt sortiment täcker produktbehoven inom både akut- och långtidsvården, från behandlings-utrymmen till vårdavdelningar. Våra huvudproduktgrupper är operationsbord, akutvagnar, sjukhussängar och taklyftar. Vi har dock även ett antal övriga produkter för vård- och behandlingsutrymmen.
Länk direkt till Merivaara: öppnas i nytt fönster

permobil1

Vår vision och mission är att utveckla elektriska rullstolar, och därtill hörande hjälpmedel, som sätter standarden som andra har att jämföra sig med. Ja, det är ett högt satt mål. Men det underlättar att vi har ett väldigt speciellt arv att förvalta.

Länk direkt till Permobil: öppnas i nytt fönster

Pernova_nya_logo

Vi har ett brett sortiment av förflyttningshjälpmedel omfattande elrullstolar, rullstolar, cyklar, Gripostången, arbetsstolar, överflyttningshjälpmedel från Immedia samt mobila lyftar och taklyftar från Ergolet och Trebo lyftselar.

Länk direkt till Pernova: öppnas i nytt fönster

Rehabshop loggo

Med träning och enkla hjälpmedel kan du återgå till ett friskare liv.Vi anstränger oss att erbjuda moderna, färgglada och positiva produkter. Service, mångfald och tillgänglighet är de nyckelord som gäller för vårt företag. Det är även lätt att komma in i vår stora och luftiga butik med eller utan hjul.

Länk direkt till Rehab Shop: öppnas i nytt fönster

Swereco logga

Efter mer än 30 års erfarenhet av hjälpmedel för funktionshindrade och äldre vet vi ganska väl vad som förväntas av bra ADL-hjälpmedel. Tack vare vår litenhet kunde vi i början skapa konkurrensfördelar såsom snabbare och personligare service än våra konkurrenter. Idag när vi är några fler har vi sett till att bibehålla våra grundläggande ambitioner och vår ödmjukhet inför verkligheten. Kanske är det därför det går så bra för oss.

Att hålla hög servicenivå och att erbjuda produkter av hög kvalitet till humana priser har alltsedan starten 1973 varit två av bolagets grundpelare. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm där vi idag är 8 personer som arbetar med kundservice, försäljning, marknadsföring och central administration. Vi har egen fabrik med lager som ligger i Lenhovda, mitt emellan Kalmar, Växjö och Oskarshamn. Där tillverkar vi c:a 80 % av alla våra produkter och sysselsätter ca 25 personer. Resterande produkter legotillverkas i Sverige eller importeras.

Länk direkt till Swereco: öppnas i nytt fönster

vobisliten logga

Välkommen till Vobis Livskvalitet-funktionella produkter för alla åldrar

Design Funktion Kvalitet
Livskvalitetsprodukter i form av funktionella varor för alla åldrar som förebygger och underlättar i vardagen.
Traditionella hjälpmedel för att gå och sitta, för kök och badrum.
Hjälpmedel för lätt synskadade, halkskydd och inkontinensskydd, värmebehandling, massagebehandling och träningsredskap.

Länk direkt till Vobis: öppnas i nytt fönster

Hjälpmedelstorget - en hjälpmedelsutställning på webben med fakta, tips och idéer samlade under ett tak.
Hjälpmedelstorget ägs, utvecklas och drivs av Hjälpmedelsinstitutet.
Vår ambition med Hjälpmedelstorget är att skapa en marknadsplats dit man går när man behöver hitta information om hjälpmedel, produkter, förslag på anpassningar och tillämpningar, regler och lagar eller helt enkelt prata med andra som som är i samma sits som en själv. Du kan alltså via våra diskussionsforum och chattar ge information till andra och ta del av andras erfarenheter. Vi kommer också utveckla fler tjänster och funktioner i portalerna och inte enbart fokusera på produktinformationen.

Länk direkt till Hjälpmedelstorget: öppnas i nytt fönster

Varsam_Logorosa

Lite blandade hjälpmedel väl värt att titta på

Länk direkt till Varsam: öppnas i nytt fönster

Iris logotyp

Irisgruppen investerar i och äger bolag som underlättar för människor med informationshandikapp, främst synskadade och dyslektiker. Våra bolag är självklara partners till dem som söker spännande och affärsmässiga lösningar som bidrar till ett tillgängligt samhälle.

Länk direkt till Irisgruppen: öppnas i nytt fönster

uriformshop_logo

Hjälpmedel för alla!

URIFORM är hjälpmedelsbutiken i Stockholm med över 500 produkter.
URIFORM har ett komplett produktsortiment av traditionella hjälpmedel.
URIFORM har också många fiffiga och roliga produkter för alla i vardagen.
URIFORM arbetar med produktdemonstrationer av TUMLE-kudden.
URIFORM välkomnar dig till vår butik eller via postorder.

Länk direkt till Uriform: öppnas i nytt fönster

Octopus Demens AB

Octopus Demens AB kännetecknas av kvalitét och kunskap inom demensområdet.
Octopus Demens AB arbetar med: föreläsningsverksamhet även med inriktning på demens i arbetslivet, arkitekturanpassning, demenshjälpmedelsinformation, rådgivningsverksamhet, författarskap etc.

Länk direkt till Demensbutiken öppnas i nytt fönster

Hjalpmbutiken_logo

Hos Hjälpmedelsbutiken hittar du snygga, praktiska, roliga produkter som du inte hittar någon annan stans. Ta en stund och titta igenom vår produktkatalog. Förmodligen hittar du någonting som underlättar din eller någon i din närhets vardag.

Länk direkt till Hjälpmedelsbutiken öppnas i nytt fönster