Enhällig kongress om styrelseval och omval av Neuros ordförande

• Datum: 17-09-09, Publicerad av helene.landersten@neuroforbundet.se
  • Nyhetsredaktör Håkan Sjunnesson / NeuroMedia

Lise Lidbäck omvaldes enhälligt av Neuroförbundets kongress 2017 till ytterligare fyra års förbundsordförandeskap. Också övriga styrelsen valdes enhälligt enligt valberedningens förslag. Hör poddradiointervjun!

-Det känns väldigt hedersamt att få förnyat förtroende och nu ska vi tillsammans fortsätta det viktiga framtidsarbete vi påbörjade 2013 med det nya organisationsnamnet Neuroförbundet, säger Lise Lidbäck ordförande i Neuroförbundet. Foto: Håkan Sjunnesson / NeuroMedia Hör poddradiointervjun med Lise Lidbäck från Solna, Neuroförbundets omvalda förbundsordförande för kommande fyraåriga mandatperiod och en av de nya suppleanterna; Therèse Lange, från Strängnäs. Kongressordförande Peter Örn inleder (MP3-dokument, 4.6 MB)

Spänningen var på topp i den stora fullsatta kongresssalen när kongressordförande Peter Örn förrättade valet av förbundsordförande och Neuroförbundets förbundsstyrelse och en enhällig folkförsamling svarade ett rungande ja till valet av Lise Lidbäck till förbundsordförande även för nästa fyraåriga mandatperiod. Även förslaget till övriga ledamöter i förbundsstyrelsen, som lades fram av valberedningens ordförande Kathleen Bengtsson Hayward, röstades gemensamt fram.
-Det känns väldigt hedersamt att få förnyat förtroende och nu ska vi tillsammans fortsätta det viktiga framtidsarbete vi påbörjade 2013 med det nya organisationsnamnet Neuroförbundet, säger Lise Lidbäck fortsatt förbundsordförande i Neuroförbundet.

Så här ser Neuroförbundets styrelse ut för kommande fyra års mandatperiod:

Förbundsordförande:
Lise Lidbäck, Solna, omval

Övriga ordinarie ledamöter:
Johanna Andersson, Västerås, omval
Johan Gunnarson, Stockholm, omval
Gunilla Nilsson, Enskede, omval
Petra Nilsson, Karlskoga, omval
Uno Johansson, Töreboda, omval
Patrik Magnusson, Ljungskile, nyval
Karin Rudling, Sollentuna, nyval
Peder Westerberg, Vännäs, nyval

Suppleanter:
Ann Bubére, Trosa, nyval
Kerstin Kjellin, Upplands Väsby, omval
Therèse Lange, Strängnäs, nyval

Så här ser Neuroförbundets styrelse ut för kommande fyra års mandatperiod. Foto: Håkan Sjunnesson / NeuroMedia
Så här ser Neuroförbundets styrelse ut för kommande fyra års mandatperiod.
Längst bak fr v. Ann Bubère, Therèse Lange, Karin Rudling, Uno Johansson och Peder Westerberg.
Mellersta raden fr v. Johanna Andersson, Gunilla Nilsson, Johan Gunnarson och Lise Lidbäck.
Främre raden fr v. Kerstin Kjellin och Petra Nilsson. Saknas på bilden gör Patrik Magnusson, som hade förhinder att närvara på kongressen.
Foto: Håkan Sjunnesson / NeuroMedia

Therèse Lange nyvald i Neuros förbundsstyrelse från Strängnäs. Foto: Håkan Sjunnesson / NeuroMediaTherèse Lange nyvald i Neuros förbundsstyrelse från Strängnäs. Foto: Håkan Sjunnesson / NeuroMedia