Neuroförbundet blir aktivare än någonsin på årets Almedalsvecka

• Datum: 15-06-25, Publicerad av peter.andersson@neuroforbundet.se

På söndag 28 juni börjar årets politikervecka i Almedalen på Gotland.
-Det blir fem dagars intensivt arbete för oss från Neuroförbundet som medverkar och bevakar det som händer kring neurologi och sjukvårdspolitiken, säger Lise Lidbäck Neuroförbundets ordförande.

Neuroförbundets teamNeuroförbundets generalsekreterare Marit Jenset ska möta sjukvårdministern i en seminariepanel på Almedalen 2015. Foto: Håkan Sjunnesson NeuroMedia kommer att vara representerat och medverka i minst 6 olika seminarier under Almedelsveckan 2015. Aktuella diskussionsämnen är bland annat den nya patientlagen, nationella riktlinjer, nollvision i färdtjänsten,rehabilitering, vårdköer och inte minst framtidens neurologi.
Neuroförbundets team underBengt Olsson, vice ordförande i Neuroförbundet medverkar under Almedalen 2015. Foto: Håkan Sjunnesson NeuroMedia Almedalen 2015 blir Lise Lidbäck förbundsordförande, Bengt Olsson vice förbundsordförande, Marit Jenset generalsekreterare, Max Ney kommunikationschef, Lotta Sydäng-Melin projektledare BrainBus och Håkan Sjunnesson redaktör/videoproducent.

BrainBus i Visby hamn

Neuroförbundets och ParkinsonFörbundets informationsutställning om hjärnan och hjärnans sjukdomar, BrainBus finns också på plats i Visby hamn under Almedalsveckan 2015, som förra året. I BrainBus kommer två viktiga frukostsamtal äga rum om neurologi den 30/6 och 1/7. Tema för frukostsamtalen är dels vad den nya patientlagen 2015 innebär i praktiken och dels hur rehabiliteringen för personer med neurologiska diagnoser ska bli så bra som möjligt.
Ett sammandrag från dessa frukostsamtal kommer att produceras i webbTV-format och publiceras på www.neuroforbundet.se senare i sommar

Här är seminarierna som Neuroförbundet medverkar i

Neuroförbundet kommer att delta påUnder Almedalen 2014 medverkade Neuroförbundets ordförande Lise Lidbäck i ett seminarium med Björn Bragée, arga doktorn på SVT. I år ska hon möta en rad andra nyckelpersoner i svensk neurosjukvård. Foto: Håkan Sjunnesson NeuroMedia minst sex arrangemang på årets Almedalsveckan:

Följ oss gärna på facebook, hemsidan och sociala medier under veckan. Kanske har du något du vill skicka med oss? Kommentera gärna!
Gå till: http://neuroforbundet.se/community/blog/?blogId=10417&entryId=1140

Följ också vår rapportering på samlingswebbsidan om Almedalen 2015>