Nytt landstingsavtal säkrar nystart för Humlegårdens neurorehab

• Datum: 17-10-13, Publicerad av Håkan Sjunnesson
  • Nyhetsredaktör Håkan Sjunnesson / Reflex NeuroMedia

Stiftelsen Valjeviken har fått ett ensamt nytt avtal för Humlegårdens rehabiliteringsanläggning, när det gäller Stockholms landstings reumatologipatienter från 1 oktober 2017.-Vårt anbud antogs så vårat måtto "livslust och framtidstro" är i högsätet nu, säger verksamhetschefen Jan Karlsson.Foto: Håkan Sjunnesson / NeuroMedia Neuropodden - Hör intervjun med Valjeviken/Humlegårdens verksamhetschefen Jan Karlsson om det nya neurorehabavtalet och klartecknet för nysatsning på Humlegården i Sigtuna> (MP3-dokument, 9.8 MB)

Det senaste året har situationen för Humlegårdens neurologiska rehabiliteringsanläggning i Sigtuna varit ekonomiskt ansträngd, eftersom landstinget förordar dagrehabilitering för patienterna. Men det passar långt ifrån alla med neurologiska diagnoser, som har svårt att resa.

Men ett nytt avtal med Stockholms läns landsting gör nu att ägaren Valjevikens VD, Jan Karlsson ser en ljus framtid för verksamheten.
-Vår verksamhet är säkrad tack vare avtalet om rehabilitering för patienter med reumatologiska diagnoser och det gör att patienter med neurologiska diagnoser kan få sin rehabilitering tillgodosedd här som tidigare, både när det gäller dagrehabilitering och inneliggande rehabilitering.

Håkan Sjunnesson

Humlegårdens neurorehabanläggning i Sigtuna utanför Stockholm. Läs mer på Humlegårdens webbplats: http://humlegarden.a.se/

-Vårt anbud antogs så vårat måtto "livslust och framtidstro" är i högsätet nu, säger verksamhetschefen Jan Karlsson. Foto: Håkan Sjunnesson / NeuroMedia

Läs mer om NeuroMedias rapportering och Neuroförbundets medverkan under Almedalsveckan 2017 och åren innan>