Rädda LSS och assistans-manifestationer för andra året på söndag

• Datum: 17-11-30, Publicerad av Håkan Sjunnesson
  • Nyhetsredaktör Håkan Sjunnesson / Neuroförbundet Media /Neuropodden

På söndag den 3 december uppmärksammas den internationella funktionshinderdagen. I Sverige manifesteras den för andra året i rad med en simultan demonstration på en rad orter klockan 13.00, för att rädda och återupprätta LSS och den personliga assistansen. I Stockholm talar NEURO:s ordförande igen och flera partiledare ska närvara.

Neuroförbundets ordförande Lise Lidbäck är även i år en av talarna på Norra Bantorget, som är platsen för "Rädda assistans-manifestationen" i Stockholm den 3 december.

På söndag den 3 december uppmärksammas den internationella funktionshinderdagen. I Sverige manifesteras den för andra året i rad med en simultan demonstration på en rad platser klockan 13.00, för att rädda och återupprätta LSS och den personliga assistansen.Här bilder från 2016-års manifestation.Foto: Cecilia Behrens

Här bilder från 2016-års manifestation Rädda LSS- och den personliga assistansen.
Foto: Cecilia Behrens

Organisationen RBU är huvudorganisatör till denna gemensamma manifestation och här är länkar till de olika regionala och lokala manifestationerna.

Här är några av orterna och exakta platser finns på RBU:s lokala Facebooksido men också via denna länk som du kan kopiera och klistar in i en webbläsare: https://www.facebook.com/groups/1043151435804553/permalink/1430020083784351/:
Göteborg
Malmö
Kristianstad
Örebro
Falkenberg
Norrköping
Linköping
Eskilstuna
Borlänge
Kalmar
Karlstad