Reflex Magasin 6 2014: Njöt av 50-talsrock på 1:a hamburgerbaren

• Datum: 14-12-11, Publicerad av peter.andersson@neuroforbundet.se

Den legendariska hamburgerrestaurangen i Vega söder om Stockholm skvallrar om många gäster på 50-talsrockkvällen. Och på dansgolvet dansar organisatören Gudrun Engman. Hör webbradioreportaget här och läs det i Reflex magasin 6 2014!

Hör webbradioreportaget från 50-talsrockkvällen med Gudrun Engman och Björn Österberg> (MP3-dokument, 5.6 MB)

Gudrun Engman i styrelsen för Den legendariska hamburgerrestaurangen i Vega söder om Stockholm skvallrar om många gäster på 50-talsrockkvällen med The Fairlines. Och på dansgolvet dansar organisatören Gudrun Engman. Foto: Håkan Sjunnesson NeuroMediaNeuroförbundet Haninge-Tyresö var ansvarig för kvällen i den legendariska Vegabaren, som hävdar att de var den första hamburgerrestaurangen i Sverige, vid öppnandet 1964.
-Neuroförbundets lokalförening i Täby hade anordnat en sådan här 50-talsrockskväll tidigare och de ville göra en gemensam kväll med oss i Haninge-Tyresöföreningen, för att det skulle komma än fler och lyssna. Och vi har ju världens bästa lokal för ett sådant här arrangemang här i Vegabarne och därför gör vi nu det här samarrangemanget i kväll, säger Gudrun Engman och ler med hela ansiktet.

The Fairlines på scenen
Hon njuter av The Fairlines musik framme från scenen och kan inte sitta still.
-Jag älskade att dansa som frisk och jag älskar det fortfarande. Jag skulle vilja upp och dansa till varje låt de spelar, men det kan man ju inte göra, skrattar Gudrun Engman lite generat.
-Det är så många gamla minnen som väcks till livBjörn Österberg var med på noterna och njöt av 50-talsrocken på hamburgerrestaurangen i Vega söder om Stockholm med The Fairlines. Foto: Håkan Sjunnesson NeuroMedia, när jag hör den här härliga 50-talsrocken. Som vi har buggat i våra dagar, säger hon med busig blick.

Gudrun har en vision
Den här sortens arrangemang är ett bra tips till andra föreningar tycker både deltagaren Björn Österberg och organisatören Gudrun Engman:
-Det är ganska lätt att ordna, bara man har en stor och bra tillgänglig lokal.
-Jag har också fått en idé i samma anda, att bjuda hit fler föreningar med längre resväg nästa år. De har nämligen också byggt till ett antal tillgängliga rum här på Vega stadshotell, säger Gudrun Engman, och ger sig ut i nästa dans till låten Hound Dog.

Text & foto: Håkan Sjunnesson /NeuroMedia

Läs hela reportaget från kvällen i senaste Reflex Magasin nr 6 2014 (utgivningsdag 12 december 2014)

Bli medlem för att få tillgång till senaste numret av Neuroförbundets Reflex Magasin>

Fullt med folk på Vegabaren som njöt av rock och köpte lotter. Foto: Håkan Sjunnesson NeuroMedia