Snart är år 2015 historia och ett nytt oskrivet 2016 väntar ”bakom krönet”

• Datum: 15-12-21, Publicerad av peter.andersson@neuroforbundet.se

Vi är många som kommer att minnas 2015 som väldigt skakigt, med stora flyktingströmmar i Europa och med många omvälvande händelser i dess spår, som på många sätt påverkat även oss här hemma.

Det politiska landskapet har ritats om för såväl Europa som övriga världen. För Neuroförbundet har det på många sätt ändå varit ett bra år. Vi har synts och hörts mycket i samhällsdebatten, och kan konstatera att Neurosjukvården och att leva med en neurologisk diagnos, har blivit ett allt hetare debattämne.

Våra lokalföreningar och länsförbund har gjort ett fantastiskt arbete med såväl spännande och trevliga medlemsaktiviteter som intressepolitisk påverkan. Våra Diagnosstödjare och Rättsombud har funnits till för och hjälpt hundratals personer under året.

Lise lidbäck - Neuroförbundets ordförande

Alla våra fantastiska medarbetare på förbundskansliet och ute i landet, alla våra förtroendevalda – och inte minst alla våra medlemmar och följare.

Ett stort varmt tack för allt ni gör. Tillsammans gör vi skillnad!

Ett spännande 2016 väntar på oss och i väntan på det så vill jag önska Dig en riktigt God Jul och Gott Nytt År!

Lise Lidbäck
Ordförande i Neuroförbundet