Almedalsveckan 2016 har startat och BrainBus finns på plats

• Datum: 16-07-03, Publicerad av peter.andersson@neuroforbundet.se
  • Nyhetsredaktör Håkan Sjunnesson

Om inte Neuroförbundet fanns på plats under Almedalsveckan i Visby denna vecka, med ett team medarbetare och förtroendevalda, hade inte ämnet neurologi tagits upp. Nu finns ett team här i år igen och medverkar i flera olika seminarier kring sjukvård och rehabilitering.
För tredje och sista året finns också hjärnutställningen BrainBus med och Neuroförbundets medarbetare Peter Winberg är busschef denna vecka i Visby hamn. Sedan åker BrainBus iväg på sin tredje och sista sommarturne' norrut i Sverige ända upp till Luleå och Kiruna men först via Öland och Victoriadagen där.

Almedalsveckan 2016 har startat och Neuroförbundet och den rullande hjärnutställningen BrainBus finns på plats för att ämnena neurologi, patientmakt och rehabilitering ska behandlas och finnas med i denna smältdegel av samhällsdebatt. Foto: Håkan Sjunnesson / Neuroförbundet Media
Den lilla vita roboten och tillika ätverktyget Bestic är nyhet i årets BrainBus

Många besökte BrainBus redan idag söndag och det gladde veckans busschef i BrainBus Peter Winberg, från Neuroförbundet.