Flera händer som möts, i olika färg. Illustration.

Studieförbundet Vuxenskolan bjuder in till Anhörigträff ALS

Vi kommer vid träffen 15 maj att samtala kring några färdiga teman, som vi bestämmer gemensamt i gruppen.

I april genomförde vi en första träff för anhöriga till person med ALS. Initiativet kommer från deltagare i gruppen och jag finns med som ledare och stöd. Önskan fanns i gruppen om att träffas ytterligare en gång och nu finns ett nytt datum bokat den 15 maj. Det är öppet för att några fler kan delta, även om man inte var med i april. Därför skickar jag denna vidare till er för kännedom.

Har ni frågor så hör gärna av er!

• Jag såg precis frågor som inkommit tidigare ang pris och nej det kostar inget att delta, men önskar man dricka kaffe/te så finns det att köpa på plats i vår automat.
  • Jag har även fått frågan om det sker i Studieförbundet Vuxenskolans regi helt eller om det är i samverkan med någon annan ex. förening. Initiativet kommer från deltagare själva och vi på SV stöttar med ledare, lokal och hjälp av spridning till målgruppen via bl. a föreningar och kommunens stöd till anhöriga.

Maria Östby
Verksamhetsutvecklare