Mycket återstår för optimerad patienthälsa vid kronisk diagnos

• Datum: 17-07-03, Publicerad av Håkan Sjunnesson
  • Nyhetsredaktör Håkan Sjunnesson / Reflex NeuroMedia

"Alla ska kunna leva ett hälsosamt liv i rörelse" var temat för ett välbesökt Almedalsseminarium som Neuroförbundet var delarrangörer i. I detta fall med Fysioterapeuterna som samarbetspartner – men de medverkande erkänner att det finns mycket kvar att göra. Lyssna på Neuropoddens reportage!

Lyssna på Neuropoddens reportage om vad fyra medverkande hävdar måste till för att patienters hälsa ska kunna optimeras> (MP3-dokument, 11.6 MB)

Anders Ekholm. Lyssna på Neuropoddens reportage om vad fyra medverkande hävdar måste till för att patienters hälsa ska kunna optimeras>Foto: Håkan Sjunnesson NeuroMedia

Anders Ekholm har många strängar på sin lyra, också humoristiskt och dessurom högt upp som sakkunnig och utredare i svensk rikspolitik. Lyssna på vad han anser om vad som behöver göras för att hälsan ska optimeras för de med kroniska diagnoser i Neuropoddens reportage här ovan>

Lise Lidbäck. Foto: Håkan Sjunnesson / neuromedia