Så svarar ministern på kritiken mot förslaget till hälsoväxling

• Datum: 16-06-14, Publicerad av Håkan Sjunnesson
  • Text, foto & poddradiointervju: Håkan Sjunnesson / Neuroförbundet Media

Trots massiv kritik från funktionshinderrörelsen försvarar socialförsäkringsminister Annika Strandhäll regeringens förslag om hälsoväxling. Bland annat att arbetsgivare ska ta ett större ansvar för ersättningen till långtidssjukskrivna anställda och betala 25 % av arbetstagarens ersättning efter 90 dagars sjukskrivning. Hör poddradiointervjun!

Poddradio: Hör socialförsäkringsminister Annika Strandhäll kommentera kritiken mot regeringens förslag om hälsoväxling- som kritiseras av funktionshinderrörelsen> (MP3-dokument, 5.9 MB)

Lise Lidbäck Neuroförbundet ordförande och Mikael Klein intressepolitisk chef för Handikappförbunden var några av de som framförde kritik mot regeringens förslag om hälsoväxling. Foto. Håkan Sjunnesson / Neuroförbundet media

*
Läs artikeln och hör poddradioreportaget om kritiken som framkom mot regeringens hälsoväxlingsförslag under debatten i riksdagshuset nyligen>